Sopocka agencja kreatywna A STUDIO po raz trzeci wydaje nietypowy kalendarz, bo „wyprodukowany ze śmieci”. Wydrukowany został na papierze pochodzącym w 100% z makulatury (certyfikat FSC), a na jego kartach znajdziemy zdjęcia śmieci znalezionych w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Ten kalendarz to ekocegiełka, z której całkowity dochód przeznaczony zostanie na posadzenie 2024 drzew.
Wyczesany LAS to społeczna, oddolna inicjatywa, łącząca w sobie aspekt ekologiczny, artystyczny i charytatywny. Projekt składa się z czterech etapów. W ramach pierwszego z nich zorganizowano wspólne wrześniowe sprzątanie trójmiejskich lasów – w 12 lokalizacjach równocześnie. W drugim etapie wybrane śmieci stały się bohaterami sesji zdjęciowej, a powstałe w jej wyniku fotografie wykorzystano w trzecim etapie do stworzenia „Kalendarza, który zasadzi 2024 drzewa”.
Kalendarz wydrukowaliśmy na papierze niepowlekanym, bez wybielaczy optycznych, pochodzącym w 100% z makulatury i spełniającym najbardziej surowe wymagania środowiskowe. Całkowity dochód ze sprzedaży kalendarzy przeznaczymy na ostatni, czwarty etap akcji, czyli zasadzenie 2024 drzew wiosną 2024 roku – mówi Maria Kuziemka z A Studio.
To już trzecia edycja projektu, który cieszy się sporym zainteresowaniem. W ramach dwóch poprzednich udało się zasadzić łącznie 4039 drzew (w Parku Reagana na Przymorzu i na Górkach Zachodnich).
Sam kalendarz w odbiorze jest bardzo estetyczny, a zdjęcia śmieci nie straszą, lecz głównie pobudzają do refleksji. Widzimy miły przyrodniczy obrazek a po chwili dociera do nas, że tego śmiecia tam w ogóle nie powinno być. W projekcie graficznym zadbano o wiele detali - oznaczono święta ekologiczne, umieszczono mapki z lokalizacjami z której dzielnicy dany śmieć pochodzi oraz stworzono refleksyjne historyjki opisujące w jaki sposób śmieci mogły trafić do lasu i czemu w nim zostały.
Wydając kalendarz chcemy zwrócić uwagę na wciąż poważny problem zaśmiecenia terenów leśnych. Chcemy rozbudzać miłość do przyrody i uczyć szacunku do niej. A jako, że jesteśmy agencją reklamową, wykorzystujemy takie narzędzia jakie mamy pod ręką, jak np. projektowanie graficzne / sesje foto / poligrafię. – dodaje Maria Kuziemka.
Kalendarz od połowy listopada jest w sprzedaży – można go na tę chwilę nabyć w 15 restauracjach, kawiarniach, kwiaciarniach i sklepach na terenie Trójmiasta (liczba punktów sukcesywnie się zwiększa). Koszt tej ekocegiełki wynosi 50 PLN.
Lista stacjonarnych dystrybutorów kalendarza:
GDAŃSK
Faloviec
Manna 68
Nie/Mięsny Dolne Miasto
Łąka Bar
Avocado Vegan Shop
Flora Muzyka
SOPOT
LAS dolnysopotpółnoc
Ekosopot
DziKawka
Meduza Tattoo
GDYNIA
Hygge Cafe
Ogniem i Piecem
Avocado Store & More
Fjoł
Enoki
Kalendarze można zamawiać również mailowo.
Inicjatywa została objęta patronatem honorowym przez Prezydent Gdańska, Prezydenta Sopotu i Prezydenta Gdyni.
Źródło: agencja kreatywna A STUDIO
3 0
Uwielbiam tę akcję! Brawo dla pomysłodawczyni. Kibicujemy z rodziną od pierwszej edycji :) Piękna sprawa i to wszystko ogarnia jedna osoba. Oby takich ludzi było więcej...