Zamknij

Kiedy w Trójmieście skorzystamy z rowerów Mevo 2.0? Już niebawem rozpoczną się testy

12:05, 27.03.2023 Aktualizacja: 12:06, 27.03.2023
Skomentuj Materiały prasowe OMGGS Materiały prasowe OMGGS

Do Gdańska dotarła pierwsza partia elektrycznych rowerów systemu Mevo 2.0. Na miejscu są już wszystkie jednoślady tradycyjne. Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku. Tu też wkrótce dostarczone zostaną kolejne partie - w sumie będzie to 4099 rowerów, w tym ponad 3 tysiące z napędem elektrycznym. 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu roweru metropolitalnego. 

Umowa z nowym wykonawcą Mevo, czyli hiszpańską firmą City Bike Global, została podpisana 8 lutego ub. roku w Gdańsku. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy korzystać z nich będą w ramach służbowych obowiązków. 

Obecnie do Gdańska dotarło już 1000 rowerów tradycyjnych i pierwsza partia (84 sztuki) elektrycznych - kolejne transporty zaplanowane są na przyszły tydzień. Wszystkie rowery są fabrycznie nowe; cała nowa flota jest kolorze malinowym.  Rowery magazynowane są w obiekcie przy ul. Reja w Gdańsku, w którym m.in. trwa oznakowane logotypami.

Materiały prasowe OMGGS

W miastach widoczna jest już renowacja stacji postojowych oraz montaż małych totemów w nowej odsłonie. Wyznaczone są prawie wszystkie stacje ładowania baterii, które są obecnie montowane. Równolegle prowadzone są prace nad udoskonaleniem działania aplikacji mobilnej, strony internetowej i wszelkimi aspektami technicznymi dotyczącymi obsługi systemu Mevo. 8 kwietnia rozpocznie się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0. Sprawdzone zostaną wszystkie stacje postoju, punkty ładowania, punkty serwisowe, działanie aplikacji oraz rowery, w tym m.in. wydajność roweru elektrycznego, który przy w pełni naładowanej baterii powinien przejechać 100 km.

Gdy przeprowadzone testy zakończą się sukcesem, początkowo do nieodpłatnego testowania (opłata manipulacyjna 1 grosz) przez mieszkańców zostanie udostępnione 50% floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym.

Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii. Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:

  • w Gdańsku - 2 226 rowerów i 368 stacji,
  • w Gdyni - 1 137 rowerów i 144 stacje,
  • w Sopocie - 170 rowerów i 28 stacji,
  • w Tczewie - 125 rowerów i 28 stacji,
  • w Rumi - 79 rowerów i 23 stacje,
  • w Pruszczu Gdańskim - 92 rowery i 29 stacji,
  • w Redzie - 39 rowerów i 17 stacji,
  • w Kartuzach - 60 rowerów i 16 stacji,
  • w Pucku - 22 rowery i 14 stacji,
  • we Władysławowie - 44 rowery i 20 stacji,
  • w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji,
  • w Żukowie 20 rowerów i 5 stacji,
  • w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje,
  • w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje,
  • w Kosakowie 30 rowerów i 11 stacji,
  • w Kolbudach 20 rowerów i 5 stacji.

Co warto wiedzieć o Mevo 2.0?

Materiały prasowe OMGGS

  • Mevo 2.0, w odróżnieniu do swojego poprzednika, będzie systemem mieszanym z 4099 rowerami (1000 rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym).
     
  • System będzie składał się z 717 stacji (wcześniej było ich 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.
     
  • Punkty ładowania powstaną w każdej gminie. Przyszły operator zapewni 51 takich punktów.
     
  • Bateria pozwoli na pokonanie 100 km przy jej pełnym naładowaniu (poprzednio rowery miały zasięg 60 km). Nowością będzie możliwość wypożyczenia i jazdy na rowerze elektrycznym z rozładowaną baterią (stawki będą liczone jak za rower tradycyjny, przy czym rower będzie widoczny dla systemu jako ten przeznaczony do wymiany lub ładowania - co oznacza, że OMGGS nie będzie ponosił kosztów jego obsługi).
     
  • Nowe Mevo będzie działało w sezonie 9+3 – przez 9 miesięcy 100% floty, od grudnia do końca lutego 50% floty.
     
  • Do obsługi systemu wykonawca będzie wykorzystywał wyłącznie pojazdy zeroemisyjne lub rowery cargo.

Źródło: OMGGS

[ZT]16131[/ZT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

hehehehe

1 0

Pierwsze spojrzenie na rowery i już wiadomo jak to będzie.

17:50, 27.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LogikLogik

3 1

Napęd na przednią oś?
Podsterowność gwarantowana.
Na mokrej i śliskiej nawierzchni będzie się działo
Powodzenia!

18:57, 27.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%