Zamknij

Nakładali kary i sami też zapłacą? MEVO do poprawy

14:04, 12.04.2019 | Przemysław Szczygieł
REKLAMA
Skomentuj

W pierwszych dniach działania MEVO system wywołał wiele kontrowersji. Wątpliwości budzi między innymi wysokość kar za naruszenie regulaminu, które sięgają aż 12 tysięcy złotych. Jak się jednak okazuje operator systemu, firma Nextbike Polska, także zapłaci za niewywiązanie się z  ustaleń umowy. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot zwrócił uwagę na nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu.

Nieprawidłowości w działaniu MEVO mają zostać możliwie szybko naprawione. Do firmy Nexbike Polska skierowano szereg zaleceń w tym zakresie. Jak podał Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego  Gdańsk – Gdynia – Sopot: -Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. 

Wskazania wobec operatora systemu obejmują:

  • unormowanie kwestii ładowania baterii i skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów - praca zespołów serwisowych odbywa się  24h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces, operator wypożyczył od Miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie widzimy żadnych problemów z wymianą baterii w rowerach;
     
  • zwiększenie liczby dostępnych rowerów – w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie MEVO, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;
     
  • lepsza relokacja – rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym Umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
     
  • skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów – wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;
     
  • wznowienie możliwości dokonywania płatności – wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Źródło:

  • metropoliagdansk.pl

[ZT]1783[/ZT] 

(Przemysław Szczygieł)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© esopot.pl | Prawa zastrzeżone