Jak wynika z przeglądu przeprowadzonego w październiku ubiegłego roku, karlikowski wiadukt nad linią kolejową w ciągu ul. Jana z Kolna w Sopocie wymaga remontu. W wyniku konkursu wyłoniono wykonawcę, który zobowiązał się do sporządzenia dokumentacji. Ta będzie gotowa do czerwca bieżącego roku.
W przetargu wzięło udział pięciu oferentów:
Najkorzystniejszą ofertę opiewającą na cenę 32 595 zł złożyła firma z Malborka - TESA Cezary Najda.
"Wykonawca ma czas na wykonanie opracowania dokumentacji technicznej do 30.06.2019r. Następnie zostanie opracowany harmonogram realizacji robót , który będzie uwzględniał kolejność realizacji – etapowanie zakresu remontu zadania. W miarę posiadanych środków finansowych zostanie wszczęte postępowanie przetargowe na wykonanie robót budowlanych. Na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej remontu wiaduktu będziemy mogli precyzyjnie określić zakres prac do wykonania, a co za tym idzie ich ostateczny kosztorys" - poinformowała nas Anna Dyksińska, główny specjalista z Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu.
Wyniki kontroli rocznej wskazują na potrzebę prac remontowych w następującym zakresie:
a) Wyremontować żelbetowy spód płyty wiaduktu w przęsłach 1-3 (nad torami SKM)
b) Zakonserwować żeliwne łożyska w przęśle 4 (nad torami dalekobieżnymi)
c) Naprawić (uszczelnić) spękania w asfalcie dojazdów
d) Naprawić uszkodzenia (spękania i wykruszenia) dylatacji zalewowych na końcach przęsła nr 4 (nad torami dalekobieżnymi)
e) Uzupełnić dylatację na chodniku pomiędzy przęsłami 4 i 5
f) Naprawić uszkodzone zabezpieczenie antykorozyjne w szczególności:
a. Dźwigary nośne przęsła nr 4
b. Ekrany przeciwporażeniowe i balustrady od strony zewnętrznej
g) Usunąć rosnąca trawę z linii krawężników na przęśle na d torami dalekobieżnymi
h) Uzupełnić uszkodzoną nawierzchnioizolację kap chodnikowych w pasie przy krawężniku.
(PROTOKÓŁ Z KONTROLI ROCZNEJ OBIEKTU MOSTOWEGO
Wiadukt nad linią kolejową w ciągu ul. Jana z Kolna w Sopocie )
Sprawa remontu jest pilna. Jak wynika z raportu, żelbetonowy spód płyty powinien być poddany renowacji najpóźniej w ciągu roku. Jest to uwarunkowane względami bezpieczeństwa. Beton spadający na tory może stanowić niebezpieczeństwo dla ruchu pociągów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz