Zamknij

Link Building czy Marketing Szeptany ? Co wybrać? A może oba?

11:23, 05.03.2019 artykuł sponsorowany

Link Building i Marketing Szeptany to dwa najpopularniejsze sposoby na promowanie marki. Choć są one do siebie podobne na pierwszy rzut oka — oba spełniają inne funkcje i w inny sposób przyczyniają się do sukcesu produktu lub usługi. Zdecydowana większość marek korzysta przynajmniej z jednego sposobu marketingu, a wiele z nich wykorzystuje zarówno Link Building, jak i Marketing Szeptany. Sposoby te nie są trudne we wdrożeniu, niosą wiele przydatnych korzyści i są bardzo skuteczne. Poniżej przedstawiamy — czym jest marketing szeptany oraz link building, jakie są korzyści ich stosowania oraz który wariant warto wybrać. Prezentujemy również kilka przydatnych porad, które pomogą dostosować kampanię reklamową oraz wzbogacić ją tymi sposobami promocji marki.

Czym jest Link Building?

Link Building to publikowanie wpisów na forach internetowych czy blogach w internecie wraz z linkami kierującymi do naszej witryny. To esencja pozycjonowania – więcej o SEO przeczytasz na blogu https://mediaclick.pl/ Od utworzenia wyszukiwarki Google ocenia ona naszą witrynę pod kątem linków prowadzących do niej w internecie. Im więcej linków prowadzi do naszej witryny z innych stron — tym wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się nasza witryna. Zasada ta nie zmieniła się od początku historii Gogole i choć obecnie jej waga zmniejsza się na rzecz innych opcji, to nadal jest jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania. Zasada działania link buildingu również jest prosta. Im więcej linków znajduje się w internecie, tym wyżej naszą witrynę pozycjonuję wyszukiwarka. Wpływ na to ma również jakość tych stron oraz regularne ich umieszczanie. Czasami warto mieć kilka linków na wartościowych stronach np. uzyskane poprzez teksty posortowane na poczytnych portalach niż kilkaset linków na nieznanych forach internetowych. Link Building jest jedną z podstawowych form pozycjonowania. Na rynku wiele agencji marketingowych oraz freelancerów oferuje takie działania. Koszt uzależniony jest od jakości strony, na którym są publikowane wpisy z linkami, oferty marki czy ilości zamówionych wpisów. Przeciętnie ceny rozpoczynają się od ok. 0, 80 gr- 1 zł za wpis, a górna granica może wynosić nawet kilka złotych.

Korzyści Link Buildingu

Korzyści, jakie płyną z link buildingu, jest kilka. Pierwsza i zdecydowanie najważniejsza to walor pozycjonowania. Linki umieszczone na różnych stronach powodować mogą znaczny wzrost pozycji i uznanie naszej witryny przez Google za wartościową. Dzięki tej metodzie możemy niskim kosztem skutecznie pozycjonować witrynę i zwiększać jej renomę. Link Building jako uboczny skutek posiada korzyść w postaci opublikowanych wpisów z linkami. Wiele osób na forach tematycznych czy blogach zainteresowanych tematem może wchodzić na naszą witrynę i sprawdzać osobiście ofertę. Używając wielu linków mamy duże szanse pozyskiwanie klientów również w taki niezamierzony bezpośredni sposób.

Czym jest Marketing Szeptany?

Marketing szeptany jest przeciwieństwem Link Building-u. To publikowanie na forach tematycznych czy na blogach komentarzy oraz opinii o pozytywnym wydźwięku. Głównym celem marketingu szeptanego jest zwiększenie świadomości marki, zwiększenie zasięgu marki czy kreowanie jego pozytywnego wizerunku. Wpisy takie najczęściej są dobrej jakości oraz przedstawiają zalety marki czy danego produktu. Są one publikowane w różnych miejscach np. w komentarzach tekstów na serwisach informacyjnych czy na portalach społecznościowych i mogą mieć różną formę. Opcjonalnie możliwe jest dodawanie linku do naszej witryny, ale nie występują one w formie technicznej i nie mają za zadanie pozycjonowanie naszej witryny. W marketingu szeptanym zdecydowanie liczy się miejsce publikacji. Im jest ono bardziej znane i poczytne — tym lepiej. Na rynku wiele agencji marketingowych czy freelancerów oferuje publikowanie takich wpisów, co daje nam duże możliwości promocji marki. Ceny za jeden wpis rozpoczynają się od ok. kilkudziesięciu groszy, co przy dużym budżecie reklamowym daje ogromne możliwości. Wpisy takie publikuje się również lokalnie, jeśli promowana jest lokalna marka np. cukiernia.

Korzyści Marketingu Szeptanego

Korzyści, jakie posiada marketing szeptany, jest kilka. Z pewnością należy do nich poprawa wizerunku i budowania pozytywnego odbierania marki. Wpisy takie nie są nachalne ani nie mają reklamowego charakteru. W sposób neutralny starają się przekazać informacje o jakości i korzyściach skorzystania naszego produktu. Wiele osób poznając tak naszą markę, będzie utożsamiała ją pozytywnie. Marketing szeptany to również mściwość dotarcia do sporej liczby odbiorców i poinformowania ich o naszym istnieniu. W wielu przypadkach w ten sposób pozyskamy również klientów bezpośrednio, gdyż będą oni potrzebowali danej usługi w danym momencie.

Który sposób wybrać? A może oba?

Zarówno Link Building, jak i Marketing Szeptany mają wiele plusów oraz korzyści. Wiele firm używa przynajmniej jednego z nich, a część obu co świadczy o skuteczności tych działań marketingowych. Zdecydowanie warto wdrażać obie opcje. Niosą one ze sobą konkretne plusy, które warto wykorzystać. Jeśli zastanawiamy się nad wyborem, dobrym pomysłem będzie przetestowanie obu i sprawdzenia jakie korzyści otrzymamy. Nie ma złotego środka czy konkretnej odpowiedzi na to, który ze sposobów jest lepszy. Będzie to zależało od wielu czynników takich jak branża, budżet reklamowy czy realizowane już działania marketingowe. Jeśli stawiamy na budowę wizerunku i jesteśmy np. na etapie budowy marki, warto wybrać Marketing Szeptany. Pozwoli to dotrzeć do wielu klientów i zbudować pozytywny odbiór. Jeśli kładziemy nacisk na pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki Google, dobrym posunięciem będzie link building. Będzie on również ciekawym uzupełnieniem np. reklamowania się w wyszukiwarce Google. Jeśli przynosi on dobre rezultaty w pozyskiwaniu klientów, warto rozwijać działania marketingowe dalej w tym kierunku. Link Building, jak i Marketing Szeptany mogą być również stosowane jako hybryda. Merytoryczny, jakościowy i ciekawy wpis połączony z linkiem umieszczany na wartościowych stronach spowoduje zarówno wzrost pozycji w wyszukiwarce Google, jak i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Warto przy tym rozwiązaniu korzystać z jednej agencji marketingowej, aby wynegocjować lepszą cenę w obliczu zlecenia dużej ilości wpisów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%