Zamknij

Przegapiłeś te spektakle? Teraz masz szansę je obejrzeć!

16:44, 07.02.2019 J.F Aktualizacja: 10:25, 08.02.2019
Skomentuj

Sopockie Konsekwencje Teatralne –  sekwencyjny przegląd małych form scenicznych. Najdłuższy festiwal teatralny w Trójmieście rozpoczął się 16 września i trwał do 2 grudnia. W ciągu 11 weekendów w Teatrze BOTO w Sopocie można było obejrzeć 14 prezentacji konkursowych, podyskutować o nich z twórcami i zagłosować na najciekawszy z nich. Idea, która przyświeca przeglądowi, to zaproszenie najciekawszych spektakli małoobsadowych z całej Polski. Do udziału w „Konsekwencjach” zostały zaproszone sceny zawodowe, jak i teatry nieinstytucjonalne oraz grupy amatorskie.

Od 15 do 17 lutego widzowie teatru BOTO będą mieli okazję obejrzeć trzy nagrodzone spektakle.

  • 15 lutego, godz. 19:00 „Wanda Wasilewska”, reż. Aleksandra Skorupa / II miejsce – Średnia Konsekwencja

Co by się stało, gdyby Wanda Wasilewska przybyła do nas 54 lata od własnej śmierci? Co mogłaby powiedzieć? Za czym tęsknić? Jak patrzyłaby na współczesną Polskę?  Czy można nazwać ją postacią tragiczną, czy tylko kochanką Stalina i zdrajczynią ojczyzny?
Spektakl jest próbą “uczłowieczenia” posągu i podania w wątpliwość jednoznaczną ocenę postępowania głównej bohaterki. Dla pokolenia urodzonego po 1989 roku spektakl może być okazją do poznania tej postaci, która praktycznie nie pojawia się na lekcjach historii.
Spektakl zdobył Grand Prix na 14. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Teatrze Studio w Warszawie, nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAiKS podczas VI Forum Młodej Reżyserii w Krakowie, nagrodę na V Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora MONOfest w Łodzi oraz Nagrodę Trytona dla największej osobowości artystycznej na festiwalu FAMA.

Scenariusz i reżyseria – Aleksandra Skorupa
Występuje ­– Kamila Banasiak
Światło – Marta Seredyńska

  • 16 lutego, godz. 19:00 „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak się pozbyłam prokrastynacji” Ola Bożek-Muszyńska / III miejsce – Mała Konsekwencja

Punktem wyjścia do pracy nad projektem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? „Przyjdzie na to czas…” śpiewała Violetta Villas i to ona dała temu początek.
Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony na grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+. Inspiracją dla poszukiwań ruchowych, była estetyka kampu, zwłaszcza jego aspekt wizualny i swoista naiwność.
Ogromne podziękowania dla wszystkich kobiet, które zgodziły się wziąć udział w ankiecie oraz dla Anny Czyżykiewicz, Hanny Bylki-Kaneckiej, Jakuba Pałysa, Alexa Bradshawe’a i Anny Bojary.

Spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance
koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Anikó Rácz
kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski
Producent: Fundacja Ciało/Umysł
Współorganizatorzy: SÍN Arts and Culture Centre w Budapeszcie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Partner strategiczny: Węgierski Instytut Kultury w Warszawie
Projekt współfinansowany przez: Miasto st. Warszawa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska), Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Handlu (Węgry)

  • 17 lutego, godz. 19:00 „Hamlet.Sen” Sławek Krawczyński/Anna Godowska: Święto Snów / I miejsce – Duża Konsekwencja

Spektakl solowy, stanowia?cy wizje? pos?miertnej we?dro?wki Hamleta przez jego własne dzieje. Projekt stanowi kontynuacje? prac artystyczno-badawczych Sławka Krawczyn?skiego i Anny Godowskiej, pos?wie?conych zastosowaniu technik pracy ze snami i nies?wiadomos?cia? w praktyce tan?ca i teatru. Badania te, rozwijane od 2004 roku do dzisiaj, dotyczyły przede wszystkim sztuki tan?ca.
„Hamlet. Sen” jest pierwszym przedsie?wzie?ciem w ramach tego długofalowego projektu, w całos?ci skupionym na sztuce aktora.

Gło?wna idea spektaklu wyłoniła sie? bezpos?rednio z tekstu Szekspira, jako rozwinie?cie mrocznej fantazji Hamleta, kto?ra pojawia sie? w jego wielkim monologu:
„Umrzec? – usna?c? –
Spac? – i s?nic? moz?e? Ha, tu sie? pojawia
Przeszkoda: jakie moga? nas nawiedzic?
Sny w drzemce s?mierci, gdy s?cichnie za nami
Doczesny zame?t?“

„Hamlet. Sen”
na podstawie „Hamleta“ Williama Szekspira, inspirowany takz?e „Tybetan?ska? ksie?ga? umarłych“
Scenariusz, rez?yseria – Sławek Krawczyn?ski
Choreografia – Anna Godowska
Wykonanie – Borys Jaz?nicki
Muzyka – Peter Łyczkowski

BILETY

1 spektakl >>>
25 zł (normalny)
20 zł (ulgowy – seniorzy, studenci, posiadacze Karty do Kultury, Karty Sopociaka, Honorowi Dawcy Krwi)
3 spektakle karnet >>>
50 zł (normalny)
40 zł (ulgowy – seniorzy, studenci, posiadacze Karty do Kultury, Karty Sopociaka, Honorowi Dawcy Krwi)

 

info: BOTO Sopot, zdjęcie: teatrstudio.pl (kadr z : DZIEŃ, W KTÓRYM V. DAŁA MI DO MYŚLENIA ALBO JAK POZBYŁAM SIĘ PROKRASTYNACJI)

(J.F)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%