Zamknij

Opakowania kartonowe - charakterystyka i zastosowanie

13:04, 25.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:20, 26.02.2021

Opakowania kartonowe znalazły szerokie zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Nie ma chyba branży, która nie używałaby kartonowych pudełek. Opakowania są poręczne i trwałe, nadają się nie tylko do przechowywania, ale również do prezentowania informacji. Firmy zaczęły traktować je jak powierzchnie reklamowe.  

Do czego służą kartonowe pudełka? 

Pudełka kartonowe mają dwa rodzaje zastosowań: jako opakowania zbiorcze i indywidualne. Pudełka zbiorcze zazwyczaj pozbawione są ozdób, zawierają jedynie naklejkę z informacjami dotyczącymi produktu (skład, sposób przechowywania i transportu). Bardzo często wykorzystuje się je podczas przeprowadzek i przechowywania przedmiotów albo artykułów np. w gastronomii. Pudełka indywidualne są bogato zdobione. Służą do przechowywania, ale mają również cieszyć oko. Projektuje się je z dbałością o detale i wzory. Kartony są idealną powierzchnią reklamową, więc firmy umieszczają na nich hasła. Przykładem przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją pudełek jest hurtownia tektury https://tekpak.pl/. 

Jakie pudełka kartonowe wyróżniamy? 

Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej wyróżniała kategorie opakowań kartonowych. 

  • 02 - pudełka klapowe, najprostszej konstrukcji. Zamyka się je poprzez złożenie dolnych i górnych klap. 

  • 03 - pudełka dwuczęściowe, zamykane wiekiem np. opakowanie na buty. 

  • 04 - pudełka składane (bez użycia kleju i taśmy). 

  • 05 - pudełka dwuczęściowe, składane jedno w drugie np. Pudełko na zapałki. 

  • 06 - wytrzymałe pudełka złożone z kilku elementów. Do złożenia niezbędny jest klej i szycie. 

  • 07 - pudełka jednoczęściowe, sklejane, gotowe do użycia po rozłożeniu.  

Pudełka tekturowe różnią się między sobą grubością i wytrzymałością. 

Przykłady opakowań - ozdobne i reklamowe 

Po pudełka ozdobne sięgamy najczęściej szykując dla kogoś prezent. Takie opakowania są wielobarwne i wytrzymałe. Po wyjęciu zawartości często używa się ich do przechowywania innych przedmiotów.  

Opakowania reklamowe przydają się, gdy robimy prezenty dla kontrahentów lub przygotowujemy upominki na konferencję. Pudełka z logo przedsiębiorstwa doskonale sprawdzą się jako opakowania prezentów dla pracowników. Czy opakowanie powinno mieć nadruk? Wolimy gdy na opakowaniu widnieje choćby logotyp przedsiębiorstwa. Wygląda to bardziej profesjonalnie i pozwala utrwalić sobie nazwę przedsiębiorstwa.  

Zamawiając tekturowe pudełka, warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Przykładem, jest producent opakowań Warszawa. Przedsiębiorstwo posiadające doświadczenie w branży, jest gwarancją wysokiej jakości produktów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%