Zamknij

Odpowiedni emblemat produktu: jak sprawić, by logo marki było widoczne?

00:00, 18.08.2022 artykuł sponsorowany

Szczegóły mają znaczenie: czasami to właśnie one decydują o sukcesie danego produktu. Odpowiednie oznakowanie jest wykończeniem, które ostatecznie nadaje przedmiotowi konkretny charakter, podkreśla jego unikalność i przyciąga uwagę klientów. Dlaczego logo na produkcie jest tak istotne i jak zadbać o jego widoczność?

Dlaczego oznakowanie produktu jest ważne?

Budowanie wizerunku marki opiera się na wielu różnorodnych działaniach. Jednym z nich jest znakowanie produktów odpowiednio zaprojektowanym emblematem, który uwzględnia logotyp firmy. Dzięki temu można znacznie zwiększyć jej rozpoznawalność: raz umieszczone na produkcie oznakowanie działa jak skuteczna reklama. Niezależnie od tego, dokąd trafią nasze produkty i kto będzie z nich korzystał, logotyp na pewno zostanie wielokrotnie zauważony - i niejednej osobie zapadnie w pamięć. A to, co wydaje się nam choć trochę znane, zawsze wzbudza w nas większe zaufanie. 

Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której ktoś widzi jeden z naszych produktów i jest nim zainteresowany - uznaje, że dana rzecz jest ciekawie wykonana, podoba mu się jej design lub stwierdza, że chciałby wejść w jej posiadanie. Skąd taka osoba może wiedzieć, kto jest producentem i gdzie może kupić ten produkt? Jeśli w widocznym miejscu jest na nim umieszczona nazwa marki, sprawa staje się o wiele bardziej oczywista. Na oznakowaniu mogą znajdować się również dane kontaktowe - mając je pod ręką, wiele osób spontanicznie zdecyduje się na to, by napisać e-maila, zadzwonić lub odwiedzić stronę internetową.

Jakie oznakowanie produktu wybrać?

Czym cechuje się dobre oznakowanie produktu? Kluczem do sukcesu jest dobry projekt - a to w każdej sytuacji będzie oznaczało coś nieco innego. Na początek warto zastanowić się, jakie odczucia ma wzbudzać nasza marka w klientach. Czy chcemy, aby kojarzyła im się z elegancją, klasą i luksusem? A może zależy nam na tym, by firma była utożsamiana z relaksem, oryginalnością i luźnym, nieformalnym stylem? Jeśli ustalimy to na samym początku, znacznie łatwiej będzie stworzyć idealne oznakowanie produktu. 

Jaskrawe, rzucające się w oczy kolory przyciągają uwagę i można je zauważyć już z daleka. Świetnie sprawdzą się w przypadku awangardowych produktów, rzeczy skierowanych do dzieci i młodzieży lub związanych z branżą artystyczną i rozrywkową. Jeśli jednak zajmujemy się produkcją przedmiotów klasy premium, wysokiej jakości, droższych i ekskluzywnych - warto wybrać oznakowanie dyskretne, mniej zauważalne, w bardziej stonowanych barwach. Ważne jest to, by całość dobrze ze sobą współgrała. Odpowiednio dopasowane oznakowanie z logo doskonale podkreśla charakter produktów, niekiedy wręcz zwiększając ich wartość!

Jak umieścić na produkcie oznakowanie?

Jeśli chcemy, by obecne na produkcie logo skutecznie zwiększało rozpoznawalność marki, musimy zadbać o to, by zostało zamocowane trwale i mogło utrzymać się na swoim miejscu nawet, gdy produkt będzie intensywnie użytkowany.  Warto zwrócić uwagę na rozwiązanie, jakim jest samoprzylepne logo produktu - stworzone w formie naklejki. Można samodzielnie je przykleić, a dzięki temu, że umieszczony na nim klej jest bardzo trwały, nie trzeba obawiać się, że szybko przestanie pełnić swoją funkcję. 

Oznakowania produktów w formie samoprzylepnej mogą przybierać przeróżne kształty oraz formy. Na rynku dostępne są kolorowe naklejki, wypukłe tabliczki oraz logotypy pokrywane warstwą metalu. Producent zazwyczaj dostarcza je w gotowej postaci: jednym ruchem można odkleić zabezpieczającą folię i umieścić logo na produkcie. 

Świadome budowanie wizerunku marki wymaga podejmowania wielu decyzji. Warto jednak zadbać o to, by wybory, przed jakimi stajemy jako przedsiębiorcy, stawały się okazją do dalszego rozwoju firmy. Dobrze dobrane oznakowanie produktu jest dużym krokiem w dobrą stronę: wybierając trwałe, estetyczne i wytrzymałe tabliczki lub naklejki z logotypem, nadajemy swoim produktom niepowtarzalny charakter i zyskujemy szansę na to, by wyróżnić się na tle swojej konkurencji. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%