Zamknij

Jakie formy zwrotów towarów preferują osoby robiące zakupy przez internet?

15:37, 02.08.2022 . Aktualizacja: 15:38, 02.08.2022
Skomentuj

Zakupy przez internet robi 77% polskich internautów[1], a najbardziej motywują ich do tego dostępność produktów przez całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego oraz nieograniczony czas wyboru[2]. To jednak nie wszystko – do zakupów online skłaniają także dostęp do różnych form dostawy oraz zwrotów produktów[2]. Sprawdźmy więc, jakie formy zwrotów preferują e-konsumenci!

Darmowe zwroty towarów najlepsze w oczach kupujących przez internet

Czynnikiem motywującym aż 40% Polaków do zakupów przez internet jest możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny2.

Jak się okazuje, dla większości e-konsumentów najbardziej dogodną formą zwrotu jest możliwość darmowego odesłania produktu przez paczkomat – wskazało ją 64% internautów3. Jest to istotne zwłaszcza dla kobiet oraz e-kupujących do 50. roku życia3.

Co więcej, e-kupujący wskazują na darmowe zwroty kurierem (wraz z odebraniem produktów pod wskazanym adresem) oraz bezpośrednio do sklepu stacjonarnego – takie rozwiązania są motywujące kolejno dla 44 oraz 43% Polaków. Nieco mniej osób zachęca możliwość darmowego odesłania produktu pocztą (35% badanych) oraz zwrot w punkcie partnerskim (31%)3.

Co ciekawe, możliwość darmowego zwrotu do sklepu stacjonarnego jest atrakcyjniejsza dla najmłodszej grupy kupujących w internecie (15-24 lata), zaś kurierem dla osób starszych3.

Jakie inne formy zwrotów preferują Polacy?

Jak pokazują statystyki, nie tylko darmowe zwroty zachęcają Polaków do zakupów w sieci. 32% e-konsumentów chciałoby korzystać z dłuższego od standardowego (14 dni) okresu, w którym można oddać produkt3.

Jest to tak samo istotne dla kobiet, jak i mężczyzn oraz szczególnie ważne dla osób w wieku 15-24 lata3.

Visa Mobile – rozwiązanie do płacenia online

Osoby robiące zakupy przez internet, które cenią sobie komfort i bezpieczeństwo, mogą korzystać nie tylko z różnych form dostawy czy zwrotu towarów, ale także odmiennych metod płatności. Jedną z tych najnowszych jest usługa Visa Mobile, dzięki której proces finalizowania transakcji przebiega szybko i bezproblemowo4.

Z czego to wynika? Otóż Visa Mobile to rozwiązanie, które nie wymaga podawania podczas płatności za zakupy online danych karty oraz wprowadzania jakichkolwiek haseł. Co więcej, kupujący nie musi przeklikiwać się przez wyskakujące okna oraz wypełniać wielu pól formularza – wystarczy, że wybierze tę opcję płatności, poda swój numer telefonu i zatwierdzi transakcję w aplikacji na smartfonie. Wszystko to, w połączeniu z faktem, że każda transakcja jest zabezpieczona przez Visa, daje maksymalny komfort podczas płatności za zakupy w sieci4.

Jak skorzystać z Visa Mobile? Na dwa sposoby:

  • uruchamiając odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej;
  • pobierając Visa Mobile w formie samodzielnej, bezpłatnej aplikacji na telefon – z dedykowanego konkretnemu systemowi sklepu z aplikacjami.

Potem wystarczy tylko skonfigurować usługę, dodając kartę płatniczą Visa oraz podać kilka istotnych informacji (np. numer telefonu czy adres e-mail). To wystarczy, by cieszyć się wygodnymi płatnościami za zakupy w internecie.

Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html – warto pamiętać, że niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności.

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 112-113
  4. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 16.05.2022
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%