Jeszcze dwie, trzy dekady temu - co wcale nie jest tak odległym czasem, kiedy rozpatrujemy rozwój gospodarki - firma żeby prężnie działać, nie musiała istnieć „w sieci”.
Wystarczyła dobra lokalizacja, widoczny szyld i wiadomości roznoszone pocztą pantoflową. Oczywiście jakość oferowanych usług czy produktu, zawsze miały znaczenie, ale mniejsza ilość firm w konkretnych branżach, siłą rzeczy generowała większe zainteresowanie klientów.
Dzisiaj żyjemy w nadmiarze - informacji, ale również możliwości wyboru firm, z usług jakich chcemy skorzystać. W niemal każdej dziedzinie konkurencja jest tak wielka, że ciężko zdecydować się z jakiej oferty skorzystać. Z tego właśnie powodu przedsiębiorcy muszą więcej wysiłku włożyć w kwestie marketingowe, a jedną z podstaw, bez której nie trafią do odbiorców jest strona internetowa.
Internet posiada w sobie olbrzymi potencjał, a nowoczesne technologie trwale przeobrażają tradycyjny biznes. „Sieć” z roku na rok coraz bardziej staje się jednym z istotniejszych elementów funkcjonowania zarówno dla firm działających stacjonarnie jak i tych typowo internetowych.
Pokazanie swojej działalności poprzez stronę internetową, daje konkretne korzyści, a wśród nich, m.in.:
Ważną kwestią, o której trzeba wspomnieć, jest fakt, że wysoka jakość usług czy produktu, nie gwarantuje dzisiaj sukcesu firmie. Aby dobrze radzić sobie na rynku, trzeba być zauważonym, czyli wyróżniać się i zapadać w pamięć.
Klienci zanim zdecydują się na ofertę danej firmy, szukają o niej informacji, dlatego rola strony internetowej jest kluczowa - staje się wizytówką, zaproszeniem i warto o nią zadbać. Korzyścią dla klienta staje się w tym wypadku możliwość swobodnego zapoznania się z całym asortymentem lub wachlarzem usług. Firma z kolei ogranicza koszty dotyczące reklamy.
Poza relacjami sprzedawca - klient, zmieniają się na korzyść relacje między pracodawcą a pracownikiem. Po pierwsze dzięki korzystaniu z nowinek technologicznych, zwiększa się wydajność i komunikacja w firmie. Po drugie minimalizowane są wydatki stałe przedsiębiorstwa - pracownicy mogą być zatrudniani w trybie zdalnym, dzięki czemu ograniczone są koszta związane z tworzeniem stałego miejsca pracy. Po trzecie łatwiej jest zmierzyć efekty pracy poszczególnych osób w odniesieniu do zysków odnotowanych przez firmę. Po czwarte - zespół ma dostęp do szerokiej gamy e- szkoleń, dzięki którym podnosi swoje kwalifikacje.
Jak widać strony internetowe to ważny element wpływający na niemal wszystkie aspekty prowadzenia działalności. Tworząc biznesplan lub chcąc ożywić wizerunek istniejącego już przedsiębiorstwa, każdy kto poważnie traktuje siebie, swoich pracowników i klientów, powinien uwzględnić ten wątek.
Tematem oczywiście powinni zająć się profesjonaliści, tak aby strona była atrakcyjna wizualnie, spójna z systemem tożsamości firmy oraz reprezentatywna pod względem merytorycznym. Czas i pieniądze poświęcone na stworzenie strony, z pewnością zwrócą się w zainteresowaniu i odzewie klientów.