ERGO Hestia postanowiła włączyć się do pomocy w walce z koronawirusem. W niedzielę, 29 marca sopocka firma poinformowała, że zakupi niezbędny sprzęt dla ratowników medycznych – osób, które narażają swoje zdrowie i życie dla chorych. W najbliższych dniach rozpocznie także zbiórkę pieniędzy na środki do walki z pandemią.
Porozumienie z Polską Radą Ratowników Medycznych zostało podpisane w piątek 27 marca 2020 roku. ERGO Hestia wesprze ratowników w zakupie i dystrybucji sprzętu.
– Jako towarzystwo ubezpieczeń od dawna blisko współpracujemy z ratownikami medycznymi – mówi Marcin Dybuk, rzecznik prasowy ERGO Hestii. – Wiemy, jak ciężka i niebezpieczna jest to praca. Ryzykują każdego dnia dla bezpieczeństwa innych. Podziwiamy ich za to. Ale dzisiaj słowa uznania to za mało. Potrzebna jest konkretna pomoc dla ludzi, którzy walczą na pierwszej linii frontu w "wojnie" z koronawirusem. Dlatego ERGO Hestia zdecydowała się przekazać na ich najpilniejsze potrzeby milion złotych.
Ratownicy medyczni potrzebują specjalistycznych zabezpieczeń w swojej pracy. Jednorazowe kombinezony, gogle, przezierne przyłbice, rękawiczki, ochrony na buty, masek z wymiennymi filtrami, środki dezynfekujące to tylko niektóre potrzeby, które w dzisiejszej sytuacji zagrożenia epidemiologicznego mogą się tylko zwiększać.
– Sprzęt jest bardzo potrzebny, tym bardziej że jest jednorazowy i nie można go odnowić. Bardzo cieszymy się ze wsparcia ERGO Hestii. Najbardziej odczuwamy brak kombinezonów, masek, rękawic… Deficyty są widoczne w całej Polsce. Kwota miliona złotych pozwoli nam na zakup nawet ośmiu tysięcy kombinezonów, co bardzo pomoże nam funkcjonować – podkreśla Piotr Dymon, Przewodniczący Polskiej Rady Ratowników Medycznych.
ERGO HESTIA to polskie towarzystwo ubezpieczeń z siedzibą w Sopocie, istniejące od 1991 roku. Firma prowadzi szereg działań edukacyjnych. Obecnie organizuje cykl wykładów dla pracowników i agentów, podczas których eksperci z różnych dziedzin odpowiadają na pytania dotyczące koronawirusa. Pierwszym gościem był profesor Włodzimierz Gut. Kolejnym, już w najbliższą środę, 1 kwietnia, będzie dr Konrad Maj, psycholog z Uniwersytetu SWPS, który najpierw omówi zachowania Polaków w czasie pandemii, a następnie odpowie na pytania pracowników i agentów ERGO Hestii.
kamil17:43, 29.03.2020
4 5
super, oby konkurencja i inne firmy zrobiły to samo! dziękujemy 17:43, 29.03.2020
Michal16:27, 30.03.2020
1 5
to krok w dobrą stronę, brawo hestia! 16:27, 30.03.2020
Linda11:33, 31.03.2020
1 2
To ja rozumiem! Brawo dla Hestii 11:33, 31.03.2020
darek16:15, 14.04.2020
1 1
piękny gest, wielkie brawa 16:15, 14.04.2020
Kacper21:51, 14.04.2020
0 0
skąd te disliki przy innych komentarzach? dziwne... ja myślę podobnie, dobrze postąpili i niech inni biorą przykład! 21:51, 14.04.2020
marcin 18:11, 15.04.2020
0 0
oby więcej firm tak robiły! Szacunek! 18:11, 15.04.2020