Obowiązujące rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia stanu epidemii nie przewiduje ograniczeń działalności obiektów hotelarskich takich jak apartamenty, wille i mieszkania. To ważna zmiana dla branży hotelarskiej. Przypomnijmy, że dotychczas ograniczenie nie obowiązywało jedynie hoteli i pensjonatów.
Jednocześnie przypominamy, że aby legalnie świadczyć usługi hotelarskie na terenie Sopotu, obiekt musi zostać wpisany do ewidencji prowadzonej przez Prezydenta Miasta, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019r. poz. 238). W związku z aktualną sytuacją, do ustawy został wprowadzony zapis w Art. 35 pkt 4 tj. „Uznaje się, że w obiektach, w których są świadczone usługi hotelarskie bez uprzedniego zgłoszenia do właściwej ewidencji, o której mowa w art. 38, nie są spełnione wymagania sanitarne”.
Zgłoszenie do ewidencji dokonywane jest na wniosek przedsiębiorcy i nie podlega opłatom skarbowym. Stosowny wniosek można pobrać także strony internetowej: https://bip.sopot.pl/m,25,biuro-promocji-i-komunikacji-spolecznej.html.'
inf. UMS
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz