Zamknij

Czy do centrum Sopotu powróci zieleń? Interpelacja w sprawie Placu Przyjaciół Sopotu

12:00, 11.02.2020 Emil Bogumił Aktualizacja: 12:39, 11.02.2020
Skomentuj

Wraca sprawa braku zieleni na Placu Przyjaciół Sopotu. Radny PiS - Bartosz Łapiński - wystosował do prezydenta Jacka Karnowskiego interpelację. Zawarł w nim 15 pytań, które dotyczą realizacji projektu "Zieleń na Placu Przyjaciół Sopotu".

Wspomniana inwestycja została wybrana przez mieszkańców w 2017 roku, w ramach sopockiego Budżetu Obywatelskiego. Jak zauważa Bartosz Łapiński - “Chodziło o to żeby skończyć z betonową pustką w tym prestiżowym miejscu naszego miasta. W listopadzie i grudniu 2017r. odbyły się konsultacje z mieszkańcami w ramach których omawiano możliwości zaprojektowania zieleni na placu. Wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze, a jednak…”

Pierwotnie, wartość projektu oszacowano na 1 mln złotych. Jak możemy przeczytać w interpelacji z 5 lutego, w 2018 roku wydano na inwestycje 33 210 zł. Wykonano wówczas projekt zagospodarowania wskazanego terenu. W związku z tym, kwota 960 000 zł została zapisana w budżecie na 2019 rok, z przeznaczeniem na zagospodarowanie Placu Przyjaciół Sopotu. Jak zauważył Bartosz Łapiński - “Projekt został przesunięty do realizacji w 2019 roku, ale ponownie zaniechano jego wykonania”.

Inwestycja związana z Placem Przyjaciół Sopotu znalazła się w budżecie miasta na 2020 rok. Na zakup mebli, donic oraz zagospodarowanie zielenią przeznaczono 500 000 zł. Jak zauważa, radny Bartosz Łapiński, jest to kwota o 460 000 zł niższa od sumy pierwotnej. W związku z tym, zawarł w interpelacji 15 pytań skierowanych do prezydenta Jacka Karnowskiego (pisownia oryginalna):

1. Dlaczego projekt „Zieleń na Placu Przyjaciół Sopotu” nie został zrealizowany, choć jego realizacja miała nastąpić w 2018r.?
2. Jakie koszty zostały wydatkowane do tej pory na realizację projektu? Kiedy zostały wydatkowane i czego dotyczyły?
3. Jakie działania w latach 2018-2020 podjął Prezydent Miasta Sopotu w celu realizacji projektu?
4. Jakie projekty zagospodarowania zieleni miejskiej zostały przygotowane na zlecenie Miasta Sopotu w związku z realizacją projektu?
5. Kto był autorem projektów zagospodarowania przestrzeni na placu?
6. W jakim trybie zostali wybrani autorzy projektów realizujący prace na zlecenia Miasta Sopotu?
7. Czy wybór autorów projektów został poprzedzony badaniem rynku?
8. Czy wybór autorów projektów odbywał się na zasadzie zapytań ofertowych?
9. Kto w Urzędzie Miasta Sopotu dokonał oceny przygotowanych rozwiązań projektowych?
10. Czy powyższa ocena miała jakikolwiek charakter formalny? Czy jest jakikolwiek dokument potwierdzający, iż taka profesjonalna ocena miała miejsce?
11. Dlaczego Prezydent Miasta Sopotu, jako autor uchwały budżetowej, pomniejszył kwotę przeznaczoną na realizację projektu w 2020r. o 460 tys. zł, mimo iż mieszkańcy zdecydowali o przeznaczeniu na ten cel 1 mln zł (taka też kwota została zapisana w budżecie na 2018r.)?
12. Na co Prezydent Miasta Sopotu przeznaczył 460 tys. o którą pomniejszono kwotę związaną z realizacją projektu?
13. Na jakim obecnie etapie jest realizacja projektu?
14. Jaki obecnie, Prezydent Miasta Sopotu, przewiduje harmonogram realizacji projektu?
15. Na kiedy planowane jest zakończenie realizacji projektu?

Jak informowaliśmy przed rokiem, 28 lutego 2019 minął termin składania ofert na zagospodarowanie Placu Przyjaciół Sopotu elementami przestrzennymi małej architektury. W trakcie pierwszego etapu robót miała być wybudowana tzw. Wyspa Zieleni i Rekreacji. Do konkursu nie zgłosił się jednak żaden wykonawca.

Pełna treść interpelacji dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej. Również w nim ukaże się odpowiedź prezydenta Jacka Karnowskiego na wskazane pytania.

[ZT]2684[/ZT]

(Emil Bogumił)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Buni-x-sonBuni-x-son

1 0

Projekt zazielenienia betonowego placu przerasta możliwości miejskich urzędników.
Jako "wzór" prac urzędniczej można podać inwestycję Art-Inkubator , czy niedany przetarg, nieudana dokumentacja i nieudolny nadzór na wykonawcą. 16:28, 11.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%