Zamknij

Wiadukt na ul. Jana z Kolna niezwłocznie wymaga remontu - inwestycja za 1,4 mln

20:06, 12.08.2019 Przemysław Szczygieł
Skomentuj

Zgodnie z wynikami przeglądu z października 2018 roku wiadukt położony w ciągu ul. Jana z Kolna bezzwłocznie wymaga remontu. Zgodnie z wytycznymi Zarządu Dróg i Zieleni prace rozpoczną się już 2 września. Wykonawca, firma Budowlano-Drogowa MTM SA, zobowiązał się zakończyć renowację najpóźniej do 10 grudnia bieżącego roku. Koszt przedsięwzięcia oszacowano na ponad milion 351 tysięcy złotych.

Jak informowaliśmy w lutym, przegląd stanu technicznego wiaduktu z października 2018 r. wykazał, że obiekt wymaga niecierpiącego zwłoki remontu. Według raportu żelbetonowy spód płyty wiaduktu powinien zostać odnowiony nie później niż w ciągu roku (czyli do października 2019 r.).

- Wykonawca ma czas na wykonanie opracowania  dokumentacji technicznej do 30.06.2019r. Następnie zostanie  opracowany harmonogram realizacji robót , który będzie uwzględniał kolejność realizacji – etapowanie zakresu remontu  zadania. W miarę posiadanych środków finansowych zostanie  wszczęte postępowanie przetargowe na wykonanie robót budowlanych - informowała w lutym Anna Dyksińska z Biura Komunikacji Urzędu Miasta Sopotu.

Zgodnie z wymaganiami miasta dokumentacja techniczna została ukończona. Za jej wykonanie odpowiadała firma TESA Cezary Najda z Malborka. Projekt kosztował niespełna 33 tysiące zł. Na jego podstawie przedsiębiorstwo, które zwycięży w przetargu na realizację robót, miało przeprowadzić niezbędne prace. Termin nadsyłania ofert upłynął 5 sierpnia br.

W wyniku konkursu na wykonawcę prac wybrano Firmę Budowlano-Drogową MTM SA. Była to jedyna oferta zgłoszona do przetargu.

Zakres prac

Zgodnie z specyfikacją zamówienia remont będzie obejmował:

  • oczyszczenie oraz torkretowanie spodu konstrukcji przęseł,
  • oczyszczenie oraz malowanie konstrukcji stalowej,
  • Wymiana starych osłon przeciwporażeniowych na nowe
  • oczyszczenie, uzupełnienie i malowanie balustrad,
  • wykonanie nowych balustrad między chodnikiem a jezdnią nad przęsłami,
  • montaż dylatacji w ciągu chodnika pomiędzy przęsłem,
  • wymianę krawężnika oraz nawierzchni kap chodnikowych nad przęsłami,
  • uszczelnienie szczelin wzdłuż dźwigarów przęsła 4,
  • oczyszczenie i malowanie konstrukcji stalowej przęsła 4
  • wymianę starych osłon przeciwporażeniowych na nowe,
  • oczyszczenie, uzupełnienie i malowanie balustrad,
  • zabezpieczenie wystających prętów zbrojeniowych,
  • uzupełnienie lokalnych ubytków betonu,
  • konserwację łożysk,
  • wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
  • wykonanie i montaż tablic informacyjnych.

    Źródło: specyfikacja.

Od sprawnego wykonania prac remontowych zależą kwestie bezpieczeństwa. Jak informowaliśmy w lutym, beton spadający na tory może stanowić zagrożenie dla ruchu pociągów.

[ZT]1463[/ZT]

(Przemysław Szczygieł)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

BunitorBunitor

0 0

"Według raportu żelbetonowy spód płyty wiaduktu powinien zostać odnowiony nie później niż w ciągu rok" , słowo żelbetonowy jest niepoprawne, prawidłowe to "żelbetowy". 07:50, 13.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%