Efekty obowiązywania uchwały krajobrazowej, już od roku możemy zaobserwować na ulicach naszego miasta. Zniknęło wiele reklam, a kolejne są albo w trakcie demontażu, albo dostosowania. Nowe reklamy mogą powstawać tylko i wyłącznie w zgodzie z zapisami uchwały krajobrazowej dla Sopotu.
„Daliśmy mieszkańcom i przedsiębiorcom prowadzącym działalność w Sopocie, rok czasu, aby zapoznali się z zasadami i się do nich dostosowali. Sopot jest wyjątkowy i nie możemy pozwolić, aby ktoś z chęci czystego zysku, przesłaniał piękno naszego miasta, nieestetycznymi reklamami. Unikatowy krajobraz miasta, chroniony jest wpisem do rejestru zabytków obejmującym teren niemalże całego Sopotu. Zadbane i zrewitalizowane kamienice, piękne witraże i wielobarwne ogrody – to wyróżnik pięknego i prestiżowego miasta, jakim jest sopot. Wszystkim wspólnotom mieszkaniowym i przedsiębiorcom, którzy dostosowali się do zapisów uchwały i usunęli nielegalne reklamy, bardzo dziękuje. To dobry i ważny dla nas przejaw dbania o wspólną, przyjazną przestrzeń w mieście” – przyznaje Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Władze Sopotu zachęcają mieszkańców i przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, o ile jeszcze nie dostosowali swoich reklam umieszczonych w przestrzeni miasta, o sprawdzenie ich zgodności z uchwałą krajobrazową i niezwłoczne dopełnienie tego obowiązku.
W przestrzeni miasta rozpoczęła się już kontrola reklam, a jej efekty powoli stają się widoczne dla mieszkańców i gości. Wszelkie niezgodne z uchwałą krajobrazową dla Sopotu reklamy, będą usuwane zgodnie z obowiązującą procedurą. W marcu tego roku zostało rozesłane pismo do Wspólnot Mieszkaniowych w Sopocie, przypominające o konieczności dostosowania reklam do uchwały krajobrazowej. Od 7 czerwca br. Gmina Miasta Sopotu ma możliwość wymierzania kar pieniężnych dla osób, które nie dopełniły obowiązku dostosowania reklam już istniejących, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy.
„W celu lepszego zrozumienia zapisów uchwały krajobrazowej zachęcamy do zapoznania się z „Katalogiem dobrych praktyk dla Sopotu", którego celem jest wyjaśnienie procedur dotyczących umieszczania reklam w Sopocie. „Katalog dobrych praktyk dla Sopotu" w sposób skrócony wyjaśnia zapisy uchwały krajobrazowej dla Sopotu oraz prezentuje ogólne standardy dla umieszczania reklam w mieście. Znajdziemy w nim szereg praktycznych informacji, m.in. w którym obszarze miasta dozwolone są dane rodzaje reklam. Wszelkie dodatkowe informacje na temat procedury dostosowania i usuwania reklam można uzyskać w Biurze Konserwatora Zabytków, w Wydziale Urbanistyki i Architektury w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie” – wyjaśnia Małgorzata Całka z Biura Konserwatora Zabytków.
Istotne jest, aby reklamy powstające w kurorcie harmonizowały z istniejącą zabudową miejską i stały się jej spójną częścią. Sopot słynie z pięknych zabytkowych obiektów, które należy eksponować, dlatego też niewskazane jest przesłanianie ich, przede wszystkim przez wielkoformatowe i kolorystycznie niekorespondujące z przestrzenią miejską reklamy.
wcześniej na budynku zawieszony był duży billboard reklamowy jednego z trójmiejskich centrów handlowych
Kolejne reklamy wielkoformatowe zostają usunięte z Sopotu - lipiec 2019
Fot. Jurek Bartkowski/FotobankPL/UMS
vjgj14:48, 13.06.2019
0 0
Wzdłuż Niepodległości jest pełno tego. Powinni to byc zdjęte, bo tylko szpeci 14:48, 13.06.2019
Sopocianin10:51, 10.07.2019
0 0
Kościuszki 9, od czerwca otwarty outlet i chamskie wyklejny na oknach i drzwiach, mija miesiąc i dalej szpeci to budynek. 10:51, 10.07.2019
Bunitor 16:49, 11.07.2019
2 0
Bilbord "esopot.pl" na terenie Stawowia też niespecjalnie upieksza krajobraz miasta... 16:49, 11.07.2019
Izy21:21, 10.12.2021
0 0
Ja i Tata zainwestowaliśmy w schludne nowoczesne dibondy ,kamienica w której wynajmujemy lokal przydał by się generalny remont , jednak miasto Sopot myśli że jak ściągnie nasze neony to będzie pięknie. Ale że kawałki śpiącej się elewacji nikogo nie martwią 21:21, 10.12.2021