Urząd Miasta Sopotu ogłosił konkurs na dzierżawę miejsc pod nowy system słupów reklamowych. Do wydzierżawienia jest grunt na terenach miejskich pod 50 nośników reklamowych na 10 lat. Miejsca mają zostać wydzierżawione jednemu oferentowi, posiadającemu doświadczenie na rynku, który zaproponuje estetyczne słupy reklamowe, a częścią powierzchni reklamowej podzieli się z miastem.
Zgodnie z uchwałą krajobrazową Sopot został oczyszczony z wielu nośników reklamowych. Zlikwidowano większość bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych i banerów. Było to konsekwencją wieloletnich starań o wysoki poziom estetyczny przestrzeni miejskiej.
– Naszym założeniem jest poprawa jakości przestrzeni publicznej, a nie całkowite pozbycie się z niej nośników reklamowych. Chcemy by te, które dopuszcza uchwała krajobrazowa były wysokiej jakości, estetyczne i by współgrały z charakterem miasta. W ramach nowej sieci słupów reklamowych część powierzchni przeznaczona będzie do informowania o miejskich wydarzeniach kulturalnych i sportowych, a także na kampanie społeczne i ważne ogłoszenia – mówi Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, Plastyk Miejski w Biurze Konserwatora Zabytków Urzędu Miasta Sopotu.
W konkursie punktowana będzie estetyka słupów reklamowych, termin ustawienia nośników, które w całości lub w części zostaną oddane w użytkowanie miastu, oraz wysokość dziennej stawki z tytułu umieszczenia 1 m2 reklamy, którą oferent jest gotowy zapłacić gminie. Ze szczegółami regulaminu konkursowego można zapoznać się na stronie www.bip.sopot.pl
Źródło: Urząd Miasta Sopotu
Marty McFly19:46, 12.01.2022
0 0
Mamy 2022rok, a oni beda stawiac "estetyczne słupy reklamowe". Juz sie nie moge doczekac gdy pojawia sie w przestrzeni publicznej i jak pieknie beda sie komponowaly w charakter miasta. 19:46, 12.01.2022