Zamknij
REKLAMA

Cyfrowa rewolucja w Sopocie! Rośnie popularność aplikacji do parkowania

09:33, 03.01.2022 | P.S.
Skomentuj
REKLAMA

Już prawie 20 % biletów parkingowych w Sopocie jest kupowanych przez aplikacje mobilne. Dane nie pozostawiają złudzeń - cyfrowa rewolucja odbywa się na naszych oczach. Jeszcze w 2019 roku udział mobilnych biletów parkingowych był w okolicach 7% - dziś Sopot ma odsetek płacących za pomocą aplikacji wyższy niż wiele miast tej wielkości.

Liderem pozostaje Kraków, a za nim Warszawa. Z danych ZDM Warszawa w 2020 roku 23% biletów parkingowych zakupiono przez aplikacji.

W Sopocie działało do tej pory 6 operatorów płatności mobilnych. Otwarta postawa Zarządu Dróg i Zieleni owocuje stale rosnąca liczba użytkowników aplikacji do płacenia za parking. Mimo, wydawałoby się, dużego wyboru dostawców aplikacji w Sopocie – miasto nie zatrzymuje się. Od 3 stycznia w Sopocie dostępny jest Flowbird parking – aplikacja działająca w ponad 620 miastach w Europie.

Od Ceuty w Hiszpanii po Tartu w Estonii - jedna aplikacja do płatnego parkowania

Flowbird jest jednym z największych na świecie producentów automatów parkingowych. W Polsce działa ponad 8000 parkometrów z logiem tego producenta. Od 1 lipca w kraju dostępna jest też aplikacja Flowbird Parking, po rejestracji w której możemy płacić za parking w Belgii, Estonii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Litwie, a wkrótce w Niemczech , Danii, Norwegii i Szwecji. Akceptacja dodatkowego regulaminu pozwala na skorzystanie z usługi na terenie Wielkiej Brytanii i USA.

Aplikacja jest bezpłatna, niezwykle prosta i przyjazna. Na mapie prezentowane są wirtualne parkomaty, które pozwalają upewnić się czy jesteśmy na terenie strefy płatnego parkowania. Kierowca nie musi w żaden sposób oznakowywać pojazdu naklejką czy kartą za szybą - jeśli jednak chce może odebrać bezpłatną naklejkę w siedzibie Strefy przy Alei Niepodległości 930.

Nie tylko Sopot

Niedawno firma Flowbird ogłosiła zwycięstwo w przetargu na aplikację mobilną dla miasta Nowy Jork, gdzie z aplikacji rocznie będzie dokonywanych ponad 5 mln transakcji. W Polsce firma ma zamiar rozwijać usługi parkingowe dla klientów indywidualnych i firm, oferując im min. możliwość nawigacji do wolnego miejsca parkingowego czy powiadomienia o kończących się sesjach parkingowych. W przyszłym roku firma ma zamiar uruchomić dodatkowe usługi obok płatności za parking.

(P.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (2)

Ha-ha-ha ...Ha-ha-ha ...

0 3

A co mnie to obchodzi ? Ja trzymam sie z dala od takich cudeniek. Wszystko co ma w opisie "cyfrowe" jest podejrzane. Bo i za mandat cyfrowy bedzie sie teraz scigac ludzi przez calutka Europe ! ... I nie wiadomo jeszcze za co.👎 10:53, 03.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

0 0

Cudeńka ????? Lol.
Mamy XXI w. 10:32, 04.01.2022


0%