Zamknij

Uczniowie Trójki na wykładzie o prawach człowieka

10:17, 06.09.2018 Ewa Podlasińska Aktualizacja: 09:32, 10.09.2018
Skomentuj

Dzięki współpracy Sopockiego Wydziału Edukacji oraz Wydziału Edukacji w Memphis,  uczniowie 3 LO im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie wraz z nauczycielami języka angielskiego uczestniczyli w spotkaniu z szefową wydziału edukacji National Civil Rights Museum w Memphis, USA - panią dr Noelle Trent. Spotkanie dla uczniów odbyło się w gościnnej „jedynce” czyli I Liceum Ogólnokształcącym.

Grupa  wysłuchała wykładu i prezentacji na temat historii zjawiska segregacji rasowej w Stanach Zjednoczonych oraz wciąż aktualnej kwestii tolerancji odmienności i różnic na tle etnicznym.
W trakcie prelekcji przybliżono uczniom sylwetkę i działalność symbolu walki o równość afroamerykańskiej mniejszości - dr Martina Luthera Kinga, jako odważnej i inspirującej postaci, która miała marzenie, a swoją charyzmą i działaniem mogłaby zainspirować do zmieniania świata na lepszy.

Jak mówi nauczyciel języka angielskiego, pan Paweł Pepliński - aby choć odrobinę przybliżyć charakter spotkania oraz atmosferę panującą na wykładzie, warto przytoczyć słowa Martina Luthera Kinga, które niosą za sobą ważne przesłanie:

"W ostatecznym rozrachunku nie będziemy pamiętać słów naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.” 
Martin Luther King nakłaniał do wcielania w życie zasad demokracji.
Warto zatrzymać się nad tym przesłaniem odrobinę dłużej – zachęca pan Pepliński

Pięciu wybranych uczniów liceum  będzie miało niepowtarzalną okazję uczestniczyć w kameralnym spotkaniu i warsztatach orgaznizowanych przez dr Noelle Trent . Podczas spotkań zagłębią się w tematykę praw człowieka w Stanach Zjednoczonych oraz na pozostałych częściach globu.

Pamiętaj, nie bój się mieć marzenia!
Martin Luther King

(Ewa Podlasińska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%