Zamknij

Wraki, porzucone auta! Jak się pozbyć?

05:53, 14.09.2018 | Ewa Podlasińska
REKLAMA
Skomentuj

Stoi na stacji...auto. Teoretycznie rzecz ujmując znajduje się na parkingu, ale przywodzi na myśl skojarzenie ze starym wierszykiem Tuwima. Stoi i straszy. Zawadza i rdzewieje. Za wycieraczki wsuwane są kolejne mandaty, zwłaszcza, że „stacja” bywa czasem płatna. Niestety – właściciel nie reaguje, mieszkańcy są wściekli, bo „lokomotywa” tarasuje miejsce na parkingu, auto niszczeje już od roku, a poza tym – nie dzieje się nic. I komu ten temat nie jest znany?

Jak można pozbyć się blokującej miejsce zawalidrogi? Zapytaliśmy rzeczniczki Urzędu Miasta Sopot, pani Magdaleny Czarzyńskiej- Jachim:

Jeśli chodzi o „wraki” czyli pojazdy bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje, że są nieużywane - PRD - czynności podejmuje Straż Miejska i Policja, lecz tylko gdy znajdują się na drodze publicznej, strefie zamieszkania lub strefie ruchu, czyli miejscu gdzie obowiązuje Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym - PRD. W przypadku, gdy pojazd stoi w miejscu gdzie nie obowiązuje ustawa, czynności pozostają w gestii właściciela nieruchomości: wystąpienie do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców celem ustalenia właściciela lub ewentualnie holowanie i wystąpienie z powództwa cywilnego o zwrot kosztów.

Gdy pojazd nie posiada tablic rejestracyjnych, z czego wynika brak możliwości ustalenia właściciela, może być on natychmiast usunięty z drogi, gdyż Straż Miejska nie posiada  w tym momencie możliwości podjęcia kontaktu z właścicielem. - kontynuuje pani Jachim. - Natomiast jeżeli tablice są, i tylko stan pojazdu wskazuje, że jest nieużywany, w pierwszej kolejności ustalany jest właściciel do którego wysyłany jest nakaz usunięcia pojazdu lub doprowadzenia go do stanu używalności z terminem na wykonanie tych czynności. W przypadku braku reakcji na nakaz, Straż Miejska usuwa pojazd na koszt właściciela. Czynności związane z ustaleniem właściciela, nakazem usunięcia pojazdu, mogą sporo zająć, przez co usunięcie pojazdu w tym przypadku może odwlec się w czasie, lecz na pewno zostanie wykonane. Jeśli chodzi o koszty usunięcia, to pokrywa je właściciel, a w przypadku nieodebrania pojazdu z  parkingu w terminie 6 miesięcy od daty usunięcia, przechodzi on na własność gminy z mocy ustawy.

[ALERT]1533555362018[/ALERT]

(Ewa Podlasińska)
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© esopot.pl | Prawa zastrzeżone